instrukcja instrukcja instrukcja
3DS / New 3DS do 11.2 3DS 10.3 / DSi1.4.5 / DSL 3DS / 2DS / New 3DS 4.1 - 9.2

wtorek, 3 lutego 2015

Gateway 3DS “ULTRA” 3.0.4 obsługa 3DS 4.1 - 9.2 / EmuNAND 9.5



Wprowadzenie
Poprawiona wersja BETA oprogramowania działa na 2DS, 3DS i 3DS XL z softem 4.1 do 9.2.
Konsole z poprzednim softem należy zaktualizować do maksymalnie 4.5 (zalecenie producenta) używając prawdziwej gry.
Po zainstalowaniu GW3DS możliwe jest uruchamianie gier z różnych regionów Multi-Region oraz omijanie aktualizacji Firmware spoofing przy uruchamianiu nowszych romów.
Oprogramowanie umożliwia downgrade konsoli 3DS i 3DSXL do firmware 4.x.
Podobnie jak poprzednie wersje umożliwia wykonanie backupu pamięci konsoli NAND Backup oraz emulację jej oprogramowania EmuNAND a także sprawdzanie działania karty pamięci i karty GW3DS. W poprzednich wersjach oprogramowania OMEGA poprawiono również kompatybilność z nowymi romami SDK7+.
Zmiany w wersji 'ULTRA'
GATEWAY 3DS otrzymał wersję beta oprogramowania 'ULTRA' 3.0.4 (2015-02-03).
  • Obsługa EmuNAND zaktualizowanego do 9.5 lub niżej
Wszystkie funkcjonalności z poprzednich wersji oprogramowania OMEGA są obecne w oprogramowaniu ULTRA.
  • Obsługa konsol 2DS, 3DS, 3DSXL z firmwarem 4.1 - 9.2
  • Obniżenie wersji oprogramowania konsol 3DS i 3DSXL 5.0 - 9.2 przez Downgrade do 4.x
  • Instalacja GW3DS na konsolach z firmwarem 5.0 - 9.2 wymaga połączenia konsoli z internetem
  • Instalacja GW3DS na konsolach z firmwarem 4.1 - 4.5 nadal może odbywać się Offline z użyciem szarej karty Gateway
  • Poprawiono działanie narzędzia diagnostycznego
  • Zaleca się użycie skonfigurowanego EmuNAND
  • Obsługa romu DevMenu
  • Instalacja plików CIA na kartę SD
  • Uruchamianie plików CIA z SD
[Pokaż zmiany w poprzednich wersjach oprogramowania]
1. Formatowanie kart pamięci
Do pierwszej instalacji potrzebne są:
Obie karty Gateway
2 karty pamięci microSD lub microSDHC
Karta pamięci SD
Czytnik microSDHC oraz SD
Konsola 3DS/3DSXL
Komputer PC/MAC

Konsole z firmwarem 5.0 - 9.2 wymagają karty SD i Jednej karty microSD oraz połączenia z internetem.

Karta pamięci SD znajdująca się w konsoli musi posiadać system plików FAT32
Karta pamięci microSD dla romów DS może być sformatowana na FAT ale zalecane jest użycie FAT32.
Kartę pamięci microSD, która przeznaczona będzie do romów 3DS najlepiej sformatować na FAT64 (exFAT) ale o tym w dalszej części.
Podsumowując, karty pamięci należy sformatować na co najmniej FAT32.
Do tego celu najlepiej wykorzystać wiersz poleceń lub jeden z dwóch sprawdzonych programów:
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 lub Panasonic SD formatter. Linki do pobrania programów znajdują się na dole posta.
2. Wgranie plików

Dotyczy konsol z firmwarem 4.1 - 9.2

Wyłącz konsolę i przygotuj kartę SD.
Na kartę SD wgraj plik Launcher.dat i włóż ją do konsoli. Pobierz
ścieżka: GATEWAY ULTRA 3.0.4 PUBLIC BETA.zip \ GATEWAY ULTRA 3.0.4 PUBLIC BETA \ GW_Ultra_3.0.4(Public Beta) \ Launcher.dat

Dotyczy konsol z firmwarem 4.1 - 4.5

Na pierwszą kartę microSD wgraj zawartość katalogu Blue Card (R4i) Pobierz
ścieżka: GATEWAY ULTRA 3.0.4 PUBLIC BETA.zip \ GATEWAY ULTRA 3.0.4 PUBLIC BETA \ Blue Card (R4i)

Konsole z firmwarem 5.0 - 9.2

Szarea karta GW nie będzie potrzebna do uruchomienia i instalacji Menu Gateway.
3. Uruchomienie GW w trybie DS
Kartę microSD włóż do szarej karty Gateway z niebieską naklejką i zamontuj w konsoli.
Uruchom Gateway jak zwykłą grę DS.
Karta będzie widoczna w menu konsoli jako ikona z gry Deep Labyrinth
4. Instalacja GW3DS
Z listy dostępnych plików wybierz GW_INSTALLER.NDS, wciśnij A lub dotknij ikonę pliku aby uruchomić instalator.
Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie:
Wciśnij A aby kontynuować instalację
Wybierz region konsoli
potwierdź A
Nie wyłączaj konsoli !!!
Czekaj cierpliwie.
Instalacja zakończona :)
Wciśnij A aby wyjść
Wyłącz konsolę i wyjmij kartę Gateway.
Od teraz szara karta Gateway z niebieską naklejką nie będzie potrzebna chyba że konsola zostanie użyta w trybie DS który kasuje zainstalowany exploit.
Jeżeli konsola zostanie użyta w trybie DS, należy powtórzyć czynności z tego punktu.
5 a. Uruchomienie trybu GW3DS w 3DS 4.1 - 4.5
Upewnij się czy karta SD z plikiem launcher.dat jest włożona do konsoli.
Uruchom konsolę i wybierz System Settings
Kliknij Other Settings
Wybierz Profile
Kliknij Nintendo DS Profile i obserwuj ładowanie menu
Tylko tym trybie działa karta GW3DS.

Jeżeli karty GW3DS nie ma w slocie konsoli, menu zostanie wczytane automatycznie.
Jeżeli karta GW3DS jest włożona do konsoli należy przytrzymać L po kliknięciu Nintendo DS profile aby uruchomić menu Gateway.
Po każdym uruchomieniu konsoli należy powtórzyć czynności opisane w tym punkcie.
Jeżeli konsola zostanie użyta w trybie DS, należy wykonać czynności 3 - 4.
5 b. Uruchomienie trybu GW3DS w 3DS 5.0 - 9.2
  1. Upewnij się że karta SD z plikiem launcher.dat jest włożona do konsoli.
  2. Uruchom konsolę i WYŁĄCZ połączenie bezprzewodowe WiFi
  3. Wejdź do ustawień konsoli System Settings, WŁĄCZ WiFi i skonfiguruj połączenie z internetem Internet Settings.
  4. Jeżeli test połączenia zakończy się sukcesem, WYŁĄCZ WiFi i wyjdź do menu głównego konsoli.
  5. Uruchom przeglądarkę przez naciśnięcie niebieskiej kuli w prawym górnym rogu dolnego ekranu.
  6. Kliknij ULR w prawym dolnym rogu i wpisz adres http://go.gateway-3ds.com
  7. Po wyświetleniu komunikatu o wyłączonym WiFi wciśnij A aby zamknąć monit.
  8. Kliknij aby dodać adres do ulubionych.
  9. Kliknij Bookmarks i WŁĄCZ WiFi a następnie kliknij wcześniej zapisaną stronę. Domyślnie zapisana strona wyświetlana jest na liście ulubionych bez opisu. Aby edytować wpis i dodać unikalną nazwę np Gateway, kliknij ikonę z kluczem. Nie zapomnij zapisać zmian przez kliknięcie Confirm.
  10. Na konsoli zostanie wyświetlonych kilka informacji po których zostanie wczytane menu Gateway.
  11. ! ! ! Jeżeli karta GW3DS jest w slocie konsoli, menu 3DS w trybie Gateway Mode zostanie wczytane automatycznie więc WYŁĄCZ WiFi po załadowaniu systemu.
  12. ! ! ! Jeżeli karty GW3DS nie ma w slocie konsoli, menu Gateway zostanie wczytane automatycznie.
  13. ! ! ! Pierwsze uruchomienie trybu Gateway Mode z kartą GW3DS wymaga aktualizacji FPGA.
  14. Po każdym uruchomieniu bądź resecie konsoli należy wykonać czynności z tego punktu aby uruchomić menu Gateway.

Drugi sposób - skanowanie kodu QR

Innym sposobem na uruchomienie strony http://go.gateway-3ds.com (mirror http://go.scmods.com) jest zeskanowanie kodu QR aplikacją do robienia zdjęć. Wcześniej przygotuj kartę SD z plikiem launcher.dat, skonfiguruj i WYŁĄCZ WiFi.
W menu konsoli wciśnij LR aby uruchomić kamerę, w lewym dolnym rogu kliknij ikonę QR i zeskanuj obrazek. Potwierdź uruchomienie przeglądarki i włącz wifi. Odśwież stronę jeżeli nie wczyta się za pierwszym razem.
lub

Trzeci sposób - android app

Trzeci sposób to uruchomienie aplikacji Gateway loader na urządzeniu z systemem android w trybie AP z wyłączoną transmisją danych i WiFi.
Brak kontaktu ze światem oznacza, że 3DS pomimo włączonego WiFi nie będzie miał możliwości pobrać aktualizacji a co za tym idzie będzie bezpieczniejszy podczas uruchamiania exploita.
Wymagania i sposób użycia programu opisany jest w poście Gateway loader - android app
6. Menu Gateway
Po włączeniu konsoli przejdź do Profile w ustawieniach konsoli. Następnie kliknij Ninitendo DS Profile. Jeżeli karta GW jest włożona przytrzymaj klawisz L.
Dziewięć możliwości w menu Gateway.
Opcja 1 Tryb uruchamiania romów
Opcja 2 Tryb uruchamiania oryginałów
Opcja 3 Kopia zapasowa NAND
Opcja 4 Tworzenie Backupu Gry
Opcja 5 Bakcup stanu gry z kartridża
Opcja 6 Przywrócenie stanu gry na kartridż
Opcja 7 Test diagnostyczny
Opcja 8 Formatowanie EmuNAND
Opcja 9 Downgrade 3DS
Aby wyłączyć konsolę bez wychodzenia z menu Gateway przytrzymaj na D-padzie (krzyżaku) do dołu i wciśnij B.
7. Kopia zapasowa SysNAND i formatowanie EmuNAND
W ustawieniach konsoli usuń wszystkie profile połączeń WiFi. Upewnij się, że konsola ma naładowaną baterię. Aby zabezpieczyć się przed utratą danych zgraj zawartość karty SD na dysk komputera.

Kopia zapasowa SysNAND tworzy na karcie SD plik 1GB z systemem konsoli.
W menu Gateway wybierz opcję Backup system NAND, zatwierdź A i cierpliwie czekaj na komunikat o zakończonym kopiowaniu.
Wyłącz konsolę i skopiuj z karty SD plik NAND.bin. Warto mieć kopię zapasową tego pliku na przykład w celu przywrócenia oprogramowania tzw. downgrade.

Formatowanie EmuNAND tworzy na karcie SD obraz NAND, który będzie wczytywany przy starcie trybu Gateway i Classic. Utworzenie EmuNAND spowoduje zmniejszenie pojemności karty SD o 1 GB.
W menu Gateway wybierz opcję Format EmuNAND, zatwierdź A i czekaj ok 5 min. na komunikat o zakończonym formatowaniu.

Oddzielenia SysNAND od EmuNAND. Opcja ta dotyczy konsol firmwarem 4.1 - 4.5.
Po sformatowaniu EmuNAND, wyłącz konsolę i zrób kopię zapasową zawartości karty SD.
Uruchom konsolę bez karty pamięci SD w SysNAND i przywróć ustawienia fabryczne w konsoli.
! Wszystkie dane w konsoli zostaną utracone więc trzeba będzie jeszcze raz zainstalować exploit z szarej karty Gateway.
Po zainstalowaniu oprogramowania dla Gateway, nowe ustawienia w SysNAND, układ ikon i pliki CIA zainstalowane w EmuNAND nie będą przenikały do innej pamięci niż ta w której zostały utworzone. Odseparowane systemy będą działały niezależnie.

8. Emulacja EmuNAND
Jak wspomniano wcześniej, manu Gateway posiada 2 tryby pracy.
Opcja 1 Tryb Gateway do uruchamiania romów
Opcja 2 Tryb Classic do uruchamiania oryginałów
9. Aktualizacja EmuNAND
Przed każdą aktualizacją emuNAND dobrze jest zrobić kopię już istniejącego z użyciem programu emuNAND Tool, do którego instrukcję i pliki znajdziesz w poście 'Narzędzia dla Gateway 3DS - emuNAND Tool'.

Aktualizacja emuNAND trwa do kilku minut.
Po uruchomieniu GATEWAY MODE na ekranie w ustawieniach konsoli sprawdź wersję oprogramowania.
Jeżeli nie zaczyna się od GW3D oznacza to, że coś poszło nie tak i powtórz formatowanie NAND.
Jeżeli formatowanie NAND zostało przeprowadzone prawidłowo, emulowana wersja systemu konsoli (emuNAND) będzie widoczna jako GW3D 4.xx i śmiało możesz przejść do konfiguracji połączenia Wifi.

Dla odróżnienia prawdziwego systemu (SysNAND) od emulowanego (emuNAND) można na pulpicie utworzyć katalog 'EMUNAND' lub zmienić kolor menu (dostępne od wersji 3DS 9.0) dzięki którym nie pomylisz aktualnie używanego trybu.

! ! ! Każde wyjście z ustawień konsoli do menu głównego ładuje jej prawdziwą pamięć SysNAND.
! ! ! Aktualizację emuNAND przeprowadź w trybie 'Gateway Mode' tylko jeżeli w ustawieniach konsoli wersja oprogramowania zaczyna się od GW3D.
! ! ! EmuNAND aktualizuj TYLKO przez 'System Update' z ustawień konsoli.
! ! ! NIE AKTUALIZUJ w trybie 'Classic Mode'.
! ! ! NIE AKTUALIZUJ używając kartridża z grą.
! ! ! NIE AKTUALIZUJ przez eShop.
Po udanej aktualizacji emuNAND można korzystać z eshopu i funkcji online a oryginalne gry wymagające nowszego softu mogą być uruchamiane w trybie 'Boot classic mode' bez aktualizowania prawdziwego oprogramowania (sysNAND) konsoli.
Niezależnie od wersji emuNAND, oprogramowanie (Omega 2.2+) wymaga włożenia karty GW3DS do konsoli przy uruchamianiu trybu 'Gateway Mode' oraz 'Classic Mode'.

Aktualizacja EmuNAND przez ROM z grą w trybie 'Gateway Mode'. Umożliwia to tymczasowe wyłączenie zabezpieczeń oprogramowania Omega. Aby wyłączyć 'Firmware spoofing' należy przytrzymać na D-padzie kierunku w Górę przy uruchamianiu menu Gateway. Po wybraniu z listy odpowiedniej gry, zostanie wyświetlony komunikat o aktualizacji.

10. Downgrade 3DS 5.0+ do 4.x
Ostatnią opcją w menu Gateway jest Downgrade Console czyli wgranie z pliku DG poprzedniego oprogramowania konsoli aby uzyskać numer wersji który nie wymaga użycia WiFi do uruchomienia Gateway.
Poza łatwiejszym uruchamianiem trybu Gateway jeżeli w SysNAND 4.x zapełnisz wszystkie 3 miejsca konfiguracji WiFi fałszywymi informacjami, uniemożliwisz przypadkowe pobranie aktualizacji konsoli.

! ! ! Ze względu na możliwość wystąpienia błędu i uszkodzenia zawartości pamięci konsoli NAND, producent zaleca aby Downgrade był wykonywany tylko na konsolach z możliwością sprzętowego podłączenia jej do PC i wgrania backupu tzw. NAND MOD.
! ! ! Downgrade robisz na własną odpowiedzialność.

W tej chwili Downgrade jest możliwy tylko na konsolach 3DS i 3DS XL.
Przed uruchomieniem tej opcji:
  • Upewnij się że konsola ma naładowaną baterię.
  • Możesz podłączyć konsolę do ładowarki.
  • Wykonaj kopię zapasową Backup NAND.
  • Sprawdź region swojej konsoli.
  • W dziale Do pobrania wybierz region zgodny z konsolą, pobierz odpowiedni plik gateway.dg i wgraj go na kartę SD.
  • W miarę możliwości sprawdź sumy kontrolne MD5 dla pliku gateway.dg, NAND.bin i launcher.dat

Jeżeli wszystko jest na swoim miejscu a Twój zapas cierpliwości jest na odpowiednim poziome możesz przejść dalej.

  1. Wybierz ostatnią pozycję z listy w menu Gateway - Downgrade Console
  2. Możesz wcisnąć B jeżeli nie masz pewności że wszystko jest w porządku.
  3. Wciśnij START aby rozpocząć odczyt i weryfikację pliku DG
  4. STARTING VERYFICATION Pierwszy etap to odczyt i weryfikacja ok 2 min.
  5. DOWNGRADING CTR... Drugi etap to nadpisywanie NAND ok 3 min.
  6. Po około 5 minutach od rozpoczęcia zoaczysz napis Downgrade COMPLETE
  7. Gratuluję :)
  8. Wciśnij A aby wyjść do menu Gateway.
  9. Zresetuj konsolę, przygotuj kartę microSD pkt.2 i zainstaluj exploit z szarej karty Gateway pkt.3.
Wybierz Downgrade Console
Wciśnij START aby rozpocząć
Etap odczytu i weryfikacji trwa ok. 2 min.
Zapisywanie trwa ok. 3 min. Nie wyłączaj konsoli
Downgrade zakończony, wciśnij A żeby wyjść

Przywrócenie oprogramowania do poprzedniego stanu w Downgrade Console możliwe jest przez wgranie do pamięci konsoli wcześniej utworzonej kopii zapasowej pliku NAND.bin.
Wciśnij i przytrzymaj kierunek Góra na D-paddzie i uruchom Downgrade Console.

11.Obsługa romów SDK 7+ / gra online
obsługuje romy stworzone w SDK 7 i wcześniejsze,.
Pliki z romami znajdziesz w TYM poście.
Aby można było używać romów do gry online należy je odpowiednio przygotować. Co i jak znajdziesz w poście 'Romy 3DS Online - GATEWAY ROM PATCHER 0.6'
12. Wgranie plików z grami
Kartę microSD przeznaczoną na romy 3DS podłącz do PC. Upewnij się że jest poprawnie sformatowana (FAT / FAT32 / FAT64)i nie zawiera żadnych plików.

Zalecane jest użycie FAT64 (exFAT) który nie posiada ograniczenia wielkości pliku.
Aby było możliwe stosowanie tego systemu plików na WinXP niezbędne jest zainstalowanie odpowiedniej poprawki.
Inne, nowsze systemy operacyjne posiadają wbudowany ten system plików.

Pliki *.3ds przegraj na kartę pamięci. Producent nie zaleca przycinania plików (Trimm).
Pamiętaj, że bezpieczne usuwanie sprzętu z komputera uchroni kartę pamięci przed uszkodzeniem.
!!! Teraz możesz wyjąć czytnik i microSD.

FAT16 ma ograniczenie wielkości pliku do 2GB, dla FAT32 limit to 4GB.
Jeżeli z jakiegoś powodu musisz używać tych ułomnych systemów plików to należy ROM podzielić na mniejsze części.
W paczce z oprogramowaniem znajduje się program GW_rom_splitter_tool.exe, który działa na PC i MAC. Wybierz plik do podzielenia i kliknij split. Po rozmienieniu na drobne przegraj pliki na kartę pamięci.

Instalacja CIA
Do instalacji plików CIA w EmuNAND konsoli użyj programu Big Blue Menu - Title Manager, który jest zmodyfikowanym menu deweloperskim.
Z paczki przegraj plik BigBlueMenu.3ds na kartę microSD dla Gateway 3DS a plik BigBlueMenu.cia przegraj na kartę SD konsoli do katalogu głównego. Link do pobrania znajdziesz na dole posta.
Uruchom EmuNAND, wciśnij SELECT i wybierz Title Manager
Uruchom Title Manager
W menu zaznacz SDMC i wybierz CIA do zainstalowania
Wciśnij A żeby zainstalować
Wciśnij HOME aby wyjść do menu 3DS i wybierz grę z pulpitu konsoli
! ! ! Zainstalowane romy CIA uruchamiają się tylko z poziomu EmuNAND. Aby nie były widoczne w w SysNAND wykonaj oddzielenia SysNAND od EmuNAND.
Po zainstalowaniu można usunąć plik CIA z karty SD a zainstalowana gra lub program, będą widoczne w menu konsoli.
Zainstalowane pliki zachowują się jak oryginalne gry, można więc używać ich online.
Nie uruchamiaj Data Management z ustawień konsoli gdyż spowoduje to usunięcia zainstalowanych CIA i ich SAVów.

Odinstalowanie CIA
W programie Title Manager wybierz z menu opcję Program, zaznacz plik do usunięcia i zatwierdź X. Jeżeli nie znasz unikalnego ID programu to wyszukaj go na stronie 3ds.essh.co. Odinstalowanie gry jest oznacza usunięcie związanego z nią zapisanego stanu.

Zarządzanie SAVami CIA
Służy do tego program Save Data Filer w postaci pliku CIA do pobrania na dole posta.

Dostępne są 3 zakładki:

  • User - tu znajduje się większość SAVów. Związane z nimi gry możesz odnaleźć na stronie 3ds.essh.co przepisując 5 cyfr z lewej kolumny w konsoli.
  • Ext - zawiera SAVy dodatkowej zawartości np 3DSWare.
  • SD - dotyczy zawartości na karcie SD i zawiera wyeksportowane SAVy. Długi ciąg cyfr oznacza datę i czas eksportu. Krótki ciąg znaków po prawej oznacza ID gry.
Po uruchomieniu programu, na karcie SD zostanie utworzony folder Filer a w nim trzy katalogi:
  • ExtData - zawiera SAVY wyeksportowane z zakładki Ext.
  • ExtDataBoss - SAVY dodatkowe.
  • UserSaveData - zawiera pliki wyeksportowane z zakładki User. Większość SAVów związanych z CIA.
SAVE gry CIA
  • Export na SD - W zakładce USER wybierz SAVE i wciśnij Y.
  • Import z SD - Wgraj plik ze stanem gry do odpowiedniego katalogu i uruchom Save Data Filer. W zakładce SD wybierz SAVE i wciśnij A.
SAVE gry typu Card2
  • Export na SD - Zaznacz grę w menu konsoli, nie uruchamiaj jej, uruchom Save Data Filer. W zakładce User wybierz z listy CTR Card i wciśnij Y aby zapisać plik na kacie pamięci.
  • Import z SD - Zaznacz grę w menu konsoli, nie uruchamiaj jej, uruchom Save Data Filer. W zakładce User będzie widoczna pozycja CTR Card. Wybierz zakładkę SD, zaznacz odpowiedni SAVE i wciśnij L+R.
13. Uruchomienie gry w trybie GW3DS
Przygotowaną kartę microSD włóż do GW3DS i do 3DS z włączonym menu GW.
Oprogramowanie obsługuje wiele romów na jednej karcie pamięci. Menu z wyborem gry uruchom przez naciśnięcie klawisza SELECT. Wybierz D-padem grę i zatwierdź A lub cofnij B.
14. Zapis stanu gry
Po zapisaniu gry w jej menu, tworzy się plik w pamięci karty GW3DS. Aby plik ten został skopiowany na SD konsoli, należy przejść do menu głównego w grze i wyjść z gry przyciskiem Home. Następnie X aby wyjść z gry i A żeby potwierdzić wyjście (B - powrót do gry). W tym momencie nastąpi właściwe skopiowanie stanu gry na kartę SD, który zostanie automatycznie wczytany przy ponownym uruchomieniu tytułu. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zmieniać karty microSD z romami bez obawy o utratę postępu w grach.
15. Tworzenie kopii kartridża z grą
Upewnij się że na karcie SD masz wystarczająco miejsca do zapisania na niej pliku z obrazem gry. W menu Gateway wybierz opcję Backup 3DS game cartridge. Włóż grę do slotu konsoli i naciśnij START.
16. Aktualizacja oprogramowania i FPGA
Aktualizacja z poprzedniej wersji oprogramowania do ULTRA, wymaga podmiany pliku launcher.dat na karcie SD na nowy.

Oprogramowanie Gateway ULTRA wymaga zaktualizowania FPGA karty GW3DS przy jej pierwszym uruchomieniu.
Karty dostępne na moich aukcjach w allegro są zaktualizowane.

Ponowną aktualizację FPGA w karcie Gateway 3DS można wymusić przez przytrzymanie R podczas uruchamiania menu Gateway.

17. Narzędzie diagnostyczne
W wersji dostępne jest narzędzie diagnostyczne służące do testowania FPGA i SPI.
Wybierz Test diagnostyczny
Potwierdź A żeby rozpocząć test karty GW3DS
Wyniki testów.
Po za sprawdzeniem działania karty, test resetuje pamięć SPI FLASH i naprawia błąd "The game card has been removed".
Kolejność testów i oznaczenia kolorów
Test 1. FPGA czerwony
Test 2. SPI zapis żółty
Test 3. SPI odczyt turkusowy
Test 4: SD
  • Niebieski = brak ważnych danych na SD
  • Biały = wykryto partycję Fat32
  • Zielony = wykryto nagłówek w romie 3ds (jeżeli wystąpi problem, ściągnij GW_testrom na microSD i ponownie przeprowadź pełny test)
  • Jeżeli na microSD zostanie wykryty plik GW_testrom, dioda będzie świecić w kolorach od niebieskiego do czerwonego w zależności od wykrytej prędkości odczytu. Po udanym teście odczytu 1 GB pliku, dioda powinna świecić na zielono.
18. Rozwiązywanie problemów
  1. Błąd 'The game card has been removed'
    Wykonaj czynności z pkt.17 Narzędzie diagnostyczne.
    Zrób pełne formatowanie kart pamięci.
    Wykonaj testy kart pamięci pod kątem ich prawdziwej pojemności i ewntualnych błędów w programie
  2. Error 5, 8, w programie Win32diskimage
    Zaloguj się jako Administrator, sformatuj kartę pamięci programem Panasonic SD Formatter.
  3. W przypadku wykrycia błędów przy uruchamianiu menu Gateway sprawdź sumy kontrolne MD5 plików.
    Możesz użyć darmowego programu Md5Checker -> getmd5checker.com/download
    [Pokaż sumy kontrolne]
  4. W przypadku błędów w testach karty Gateway (FPGA FAIL, SD FAIL) lub przy uruchamianiu menu Multirom ('Filesyste error', 'Gateway Card not detected')
    • Sprawdź czy system plików jest poprawny (FAT, FAT32, FAT64). Jeżeli wydaje się być poprawny to sformatuj kartę microSD używając innego czytnika, portu USB, komputera PC.
    • Popraw docisk karty GW3DS w slocie konsoli przez podłożenie np. kawałka papieru.
Do pobrania
Oprogramowanie dla obu kart
GATEWAY ULTRA 3.0.4 PUBLIC BETA.zip
scmods
mirror1 app.box
mirror2 modcontrol
mirror3 zippyshare
Romy 3DS, CIA
Torrent - magnet
eggsample / torrent
Big Blue Menu [3DS + CIA] mirror mega

3DS To CIA Converter v3.6
scmods
mirror mega
Plik testowy
GW_testrom.3ds
mega
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3
mirror1 Mega
Panasonic SD formatter 2.0
mirror1 Mega
Downgrade 3DS
[Pokaż pliki downgrade 3DS]
Archiwum
[Rozwiń]
GW3DS Manual PL for 2015.02.03
upd.2 2015-03-12 by eggsample at http://eggsample.pl
license CC BY-NC-ND 3.0 PL

16 komentarzy:

  1. Witam,
    kupiłem wczoraj oryginalnego Monster Hunter 4 Ultimate, a że nie chce upgreadować sysNand to uruchamiam przez omege. I tak, gdy uruchamiam w trybie classic mode i po zgraniu do pliku .3dz w gw moge, jak uruchamiam grę mam logo 3ds, po czym czarny ekran. Spotkał się ktoś może z takim czymś i wie jak temu zaradzić?
    Moje softy: Omega 3.0.4, emuNand 9.5.0.2, sysNand 4.3.0.0
    Pozdrawiam.
    Ps. kolega odpalał kopie z neta i też miał ten sam problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ultra możesz używać na systemie 4.1 - 9.2 i nie ma Omegi 3.0.4, więc pewnie co innego masz na myśli niż napisałeś.
      Mój setup, 3DS 4.1, Ultra 3.0.4, Sandisk CL4 8gb z romem, Sandisk CL10 UHS-I 8GB z emunand 9.5 i MH4U działa, ładuje się w 15s.
      Sprawdzałeś inne duże romy?
      Zdaje mi się że może być podobnie co z Smashami gdzie karta pamięci z EmuNAND musiała mieć co najmniej 4GB pojemności.

      Usuń
    2. No rzeczywiście chodziło mi o Ultime 3.0.4
      Co do karty mam obie 8Gb, gdyż jak zgrywałem rom na karte to na mniejszą się nie mieścił.
      Inne duże jakie sprawdzałem i działały to Brave Default i Metal Gear Solid - Snake Eater 3D i z nimi nie było problemów.
      Jednakże doszukałem się w necie że trzeba użyć 'Panasonic SD formatter' i sformatować karte z opcją format size adjustment. No i rzeczywiście wtedy odpalił, aczkolwiek jak zamykam Monster Huntera przy pomocy Home button to system wraca do oryginalnego.

      Usuń
    3. Podobnie jest w Smashu. System się resetuje też na oryginalnym kartridżu przy zamykaniu gry. W przypadku gdy jesteś w EmuNAND i wychodzisz z gry, po zatwierdzeniu Xem, ładuje się Sysnand.
      ! ! Żeby tego uniknąć ! ! po wyjściu do menu, zamiast X wybierze i uruchom jakąś aplikację z menu konsoli. Np Download Play. Apka się załaduje, system nie zresetuje a SAVe zapisze na SD jak zwykle.

      Usuń
  2. Witam,
    Jestem zainteresowana kupnem 3ds, jednak nie wiem co do niego dokupić, Gatewaya czy r4. Który z nich obsługuje również romy 3ds? Liczę na pomoc ;D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na R4 uruchomisz starsze romy DS, na Gateway romy 3DS.

      Usuń
    2. A uruchomie na GW romy z DS rownież?

      Usuń
    3. Tak, szara karta obsługuje romy i homebrew w trybie DS.

      Usuń
  3. Hej
    Mam mały problem, a mianowicie po aktualizacji EMUNAND w wersji 6.1.1, po włączeniu trybu gateway ekran robi się czarny. Oprogramowanie gateway w wersji 3.1.1
    czy to możliwe, że aktualizujac nand, pobiera sie najnowsza wersja, której gw nie obsługuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 6.1.1??? EmuNAND 9.6 nie działa z softem Ultra 3.1.1.

      Usuń
    2. EmuNAND 9.7 działa z softem ULTRA 3.2.1.

      Usuń
  4. ja mam problem z aktualizacją 3ds wer4.5.0-10E po przejściu mam GW3D 4.5.0-10E wszystko śmiga lecz dla nowych rom robię aktualizację przy GW i mam czarny ekran.,OMEGAv2.7... czytałem jakieś bramy czy ultra pomoże ktoś ,syn katuje mnie o pokemony.... jaworski0@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. GATEWAY ULTRA 3.2.2 PUBLIC BETA i odnowa wszystko robić czy wystarczy podmienić plik ?zależy mi a nie chcę zwalić czegoś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualizacja z poprzedniej wersji oprogramowania wymaga TYLKO podmiany pliku launcher.dat na karcie SD na nowy.

      Usuń