instrukcja instrukcja instrukcja
3DS / New 3DS do 11.2 3DS 10.3 / DSi1.4.5 / DSL 3DS / 2DS / New 3DS 4.1 - 9.2

poniedziałek, 22 lipca 2013

R4i SDHC Dual Core - instrukcja (r4isdhc.in)

R4i SDHC Dual Core do działania z konsolą 3DS / DSi / DS, potrzebuje karty pamięci z wgranym na nią oprogramowaniem. Pozwala ono ma uruchamianie gier (romów) które pobierzesz z internetu. W kilku krokach opisałem jak wgrać oprogramowanie na kartę a na końcu posta jest krótka instrukcja korzystania z menu nagrywarki.

Na początek należy sformatować kartę pamięci na FAT32 (Mój komputer / prawy klawisz myszy na karcie pamięci / format. Patrz rysunek po prawej. W razie problemów z windowsowym programem do formatowania możesz użyć innych narzędzi:
Panasonic SD Formatter 2.0 download
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 download

Pobierz oprogramowanie
Wood 1.62 (3DS v7.0) + Moonshell 2.10
7z z dropbox, rozpakuj na microSD lub
exe z dropbox, skopiuj na microSD i uruchom.

Wood 1.62 (3DS v7.0) z dropbox
Zawartość paczki przegraj na kartę pamięci microSD.


Romy czyli pliki z grami można przegrać do dowolnego katalogu na karcie np GRY.
Można też stworzyć kilka katalogów np. Gry1, Mario, itp. Romy/Gry powinny być czyste, nie zmodyfikowane. Spatchowane romy mogą nie działać poprawnie lub w ogóle nie dadzą się uruchomić. Pamiętaj aby pobierać pliki z zaufanych źródeł tj serwisów lub z tego bloga. Romy niewiadomego pochodzenia mogą uszkodzić kartę więc ich unikaj.


Tak przygotowaną kartę można włożyć do nagrywarki wg rysunku.

R4i SDHC Dual Core z kartą pamięci można włożyć do konsoli

Teraz można włączyć konsolę. 

(Uwaga dla posiadaczy DS Lite i Phat. Na włączonej konsoli proszę nie wkładać ani nie wyjmować karty gdyż może to spowodować zawieszenie się konsoli.)


Po menu WOOD poruszamy się przesuwając rysikiem lub klawiszami w górę lub dół.
Wejście do katalogu lub uruchomienie gry następuje po naciśnięciu ikony z grą lub naciśnięciu klawisza  A .
Wyjście do poprzedniego katalogu lub cofnięcie do poprzedniego menu następuje przez naciśnięcie klawisza   lub dotknięciu rysikiem ikony ze strzałką (lewy górny róg ekranu).
Przed uruchomieniem gry, po jej zaznaczeniu możemy zmienić opcje (Download Play, reset w grze, ikona, kody) przez dwukrotne naciśnięcie klawisza  Y . Niektóre gry do poprawnego działania wymagają aby "reset w grze" był wyłączony.
Więcej opcji (kopiuj, wklej, usuń, ustawienia, informacje, pomoc) dostępne są po naciśnięciu klawisza START lub dotknięciu rysikiem paska z napisem START - najczęściej prawy dolny róg - zależne od skórki.

Aktualizacja karty do nowszego firmwareu:
Po wgraniu nowego oprogramowania i pliku do aktualizacji na kartę pamięci, uruchom konsolę i przejdź do menu R4i. Aby uniknąć niemiłych niespodzianek w postaci zepsucia karty, podłącz konsolę do ładowarki.
Wybierz z listy odpowiedni plik, uruchom go, potwierdź chęć aktualizacji klawiszem A lub wyjdź z programu przez wciśnięcie B.Czekaj aż proces aktualizacji dobije do 100% oraz wyskoczy powiadomienie o zakończeniu i możliwości zrestartowania konsoli.

2014-06-18 Oprogramowanie Wood 1.62 (2014-06-18) pobierz z MEGA
2014-01-22 Zmiana właściciela domeny i migracja na nowy adres r4isdhc.in
2013-12-19 Upgrade do 3DS 7.1 - karta zaktualizowana do 7.0 działa na konsolach z softem 7.1
2013-12-11 Upgrade do 3DS 7.0 plikiem fwUpdate_V7.0.0-13.zip, Wymaga wood 1.62 R4isdhc-White1.62.rar
2013-09-13 Upgrade do 3DS 6.3 - karta zaktualizowana do 6.2 działa na konsolach z softem 6.3
2013-08-14 Upgrade do 3DS 6.2 plikiem fwUpdate_V6.20.rar, Wymaga wood 1.62 r4isdhc1.62.rar
2013-04-10 Upgrade do 3DS 6.0 plikiem fwUpdate_V6.00.rar, Wymaga wood 1.60 r4isdhc1.60.zip

49 komentarzy:

  1. mam 3dsa najnowszy soft, co polecasz, kupować tę kartę, czy czekać na aktualizacje i kupić r4i, czy może gateway?

    OdpowiedzUsuń
  2. 2013-07-31 R4i Dual Core działa działa z softem 6.1 i jest dostępna od ręki a na GW3DS będziesz musiał poczekać Ch** wie ile.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć zakupiłem u Ciebie karte właśnie doszła , gry działaja elegancko tylko mam jeden problem. Gdy włączam karte nie wyswietla mi nic poza ikonkami na dolnym ekranie , a na górnym mam biały ekran , wiesz moze gdzie popelnilem błąd ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sformatuj kartę pamięci, pełny format. Wgraj jeszcze raz soft. Jeżeli to nie pomoże to użyj innej karty pamięci.

      Usuń
  4. Czy ostatni update (6.2) zablokował tą kartę ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak ale jest już aktualizacja na stronie producenta i linki w poście.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie widzi mi romów/gier :( pliki mają rozszerzenie 3ds mam zainstalowanego wood 1.62 i kernel v6.20 sprawdzałem na dwóch konsolach jedna z nowym softem v6.1.0-12E druga z v4.4.0-6E co robie nie tak POMOCY

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba juz wiem w czym problem :( nie ma jeszcze żadnej karty która czyta romy 3ds szkoda tylko że nigdzie tego wyraźnie nikt nie pisze w aukcji :( dopiero na angielskim blogu to przeczytałem jeśli sie mylę to proszę o sprostowanie tylko nie piszcie o gateway bo oni jeszcze nic nie sprzedali (preorder dobre żarty też mogę sprzedawać coś wirtualnego) a ja się wpakowałem w zakup 2 kart R4i SDHC Dual Core :( ale kiszka po co mi karty które nie czytają gier 3ds :nie

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam nie moge właczyć chetów a jak włącze to nie działąja a na starszej r4 działają odrazu

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuję jeszcze raz za udaną transakcję i informacje dotyczące karty.
    Pozdrawiam
    Bogusia

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja mam komunikat: can`t open_dsmenu.dat na dsi XL ver 1.4.5E

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to wgraj jeszcze raz oprogramowanie na msd. Instrukcja powyżej.

      Usuń
    2. robilem to juz z 5 razy. jest ikona z mieczem, a jak na nia klikne to wychodzi komunikat jw.

      Usuń
  11. Witam zakupiłem kartę R4i SDHC Dual-Core 3DS mam odnośnie jej pytanie czy działa z softem 6.3.0-12 ??? na stronie producenta nie znalazłem żadnego oprogramowania dla w/w wersji oprogramowania, na allegro opisana ze tak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na górze posta masz linki do oprogramowania wood i tak, działa z 3ds 6.3. Ja zawsze pisze w tytułach na allegro z czym działa karta.

      Usuń
  12. Czy karta R4i SDHC Dual-Core 3DS działa z softem 7.0.0-13 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Wyprodukowano nowe karty na innej PCB z innymi możliwościami które mają nowy soft ! nie Wood. W związku z tym sam proces aktualizacji będzie wyglądał inaczej. Podobno działają na 3DS 7.0.

      Usuń
    2. Rozumiem, że w związku z tym nie ma się co nastawiać na wsparcie i aktualizacje do starszych wersji i trzeba kupić nową kartę?

      Usuń
    3. Witam, czy karta w wersji 2014 zostanie zaktualizowana ?

      Usuń
  13. Mam pytanie Karta R4 SDHC Dual - Core z aktualizowałem oprogramowanie karty wedługł twojego poradnika do 7.0 i w jak ją uruchamiam wypisuje mi Kernel is too low jak to zaktualizować ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualizacja do 3ds 7.0 działa ale producent musi jeszcze zaktualizować oprogramowanie Wood.

      Usuń
  14. Mam dokładnie to samo pytanie co RogWEB. I dokładnie ten sam problem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak ale gry się już nie uruchamiają ;< ani jedna tylko 2 białe ekrany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yeyyyy ^.^ Egg jesteś wielki .... działa Jupii :D

      Usuń
    2. Czo trzeba teraz z tym zrobić? Zastąpić tym dotychczasowy soft? Wgrać obok softu na kartę pamięci?

      Usuń
    3. Wgraj na karę pamici. Poprzedni soft możesz ale nie musisz kasować.

      Usuń
    4. I teraz można aktualizować konsole do siódemki?

      Usuń
    5. Adam, tylko jeżeli zaktualizowałeś kartę do FW 7.0 możesz zaktualizować konsolę.

      Usuń
  16. Hej, mimo posiadania R4 SDHC Dual Core i zainstalowaniu na karcie oprogramowania które podałeś ciągle wyświetla się
    An error has occured.
    Press and hold the Power Button to turn the system off.
    Prease refer to the Operations Manual for details.
    Masz może pomysł co mogę robić nie tak? Z góry dzięki za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten błąd oznacza że nie zaktualizowaleś karty a zaktualizowana konsola jej nie obsługuje. Teraz potrzebujesz inną konsole ze starszym softem.

      Usuń
    2. Well fuck.
      Rozumiem, że jakiekolwiek inne kombinacje(próba ogarnięcia tego przez emulator, jakiś downgrade, cokolwiek) nie działają?
      No nic, tak czy siak dzięki, coś trzeba będzie pomyśleć.

      Usuń
    3. Ok, ogarnąłem zwykłego DSa i wszystko śmiga, dziękuje raz jeszcze.
      Zastanawia mnie tylko czy zrzucenie plików z karty microSD już spatchowanych nie działałoby? Możliwe, że jakąś kolosalną głupotę dopieprzyłem, no ale tak na chłopski rozum.

      Usuń
    4. Nie rozumiem, pisz jaśniej co chcesz robić albo jaki ma to dać efekt.

      Usuń
  17. Witam. Nie zapoznawszy się wcześniej z tematem nagrywarek zaktualizowałem nową konsolę do softu 7.1.0 - 14E. Jednocześnie zmówiłem nagrywarkę R4i SDHC Dual-Core 3DS 6.3.0-12. Mimo cennej lektury na tym forum nie rozumiem jednej rzeczy: czy po włożeniu nagrywarki do konsoli będę mógł ją upgreadować do softu konsoli, czy też konsola mi ją zablokuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karta niezaktualizowana do odpowiedniego formwaru nie bedzie działać ze zaktualizowaną konsolą.
      Przed aktualizacją konsoli do 7.1 należało wgrać nowe Wood i plik do aktualizacji do 7.0. Karta zaktualizowana do 7.0 będzie działać z 3DS 7.1.
      Potrzebujesz inną ze starszym softem lub DS lite/Classic na której uruchomisz aktualizację karty.

      Usuń
  18. Mam to samo co przedmowca mialem wersje 6.3 i karte R4 SDHC Dual core i chodzilo a teraz zrobilem aktualizacje samej konsoli przez wifi i mam ten sam komunikat. Moge wgrac teraz nowego Wood 1.62 (3DS v7.0) + Moonshell 2.10 i bedzie działało czy to nic nie da??

    OdpowiedzUsuń
  19. hey egg mam wielką prośbe umieść wersję softu 7.1 normalnie aby przeżucić na kartę bez żadnych upgardów bo ta opcja wcale nie jest na mojej karcie aktywna :(. Miałem wersję 6.9 i było git a po upie do 7.1 znowu ten głupi error ehh :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do 7.0 / 7.1 nie zaktualizujesz samym wgraniem softu. Linki do pików są na dole posta.

      Usuń
  20. Zamówiłam karte R4i SDHC Dual Core zgodnie z opisem na stronie że działa z DSi 1.4.5 i poprzednimi. Zrobiłam wszystko tak jak jest to opisane na tej stronie i mimo to po włożeniu karty do slota pojawiają się białe ekrany, a na górnym jest czerwony napis "menu?". Czy to możliwe, że problem leży w karcie microSD?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komunikat oznacza że wgrałeś nieodpowiedni soft na kartę pamięci. Na tej stronie jest oprogramowanie do starszego wydania r4i dual core bez funkcji RTS.

      Usuń
  21. Witam. Mam pytanie. Jaką kartę kupić do Nintendo Ds Lite ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Komentarze zostały zamknięte dla tego wątku.

    Aktualne wieści na temat nagrywarek R4i znajdziesz w nowszych tematach.

    Możesz też podyskutować na forum NDS.2ap.pl

    OdpowiedzUsuń