Zmiany w wersji 2.1 'OMEGA'.
Wprowadzenie.
1. Fromatowanie kart pamięci.
2. Wgranie plików instalatora.
3. Uruchomienie GW w trybie DS.
4. Załadowanie instalatora.
5. Instalacja GW3DS.
6. Wyłączenie konsoli.
7. Przygotowanie karty SD.
8. Uruchomienie trybu GW3DS.
9. Menu Gateway
10. Kopia zapasowa sysNAND i formatowanie emuNAND.Wprowadzenie.
1. Fromatowanie kart pamięci.
2. Wgranie plików instalatora.
3. Uruchomienie GW w trybie DS.
4. Załadowanie instalatora.
5. Instalacja GW3DS.
6. Wyłączenie konsoli.
7. Przygotowanie karty SD.
8. Uruchomienie trybu GW3DS.
9. Menu Gateway
11. Emulacja emuNAND.
12. Aktualizacja emuNAND.
13. Obsługa romów SDK 5+
14. Wgranie pliku z grą.
15. Uruchomienie gry w trybie GW3DS.
16. Zapis stanu gry.
17. Narzędzia diagnostyczne.
18. Rozwiązywanie problemów.
Do pobrania.
- Brak zawieszeń podczas uruchamiania menu i trybów Gateway / Classic / emuNAND.
- 'Region Spoofing' działa poprawnie podczas ładowania romów.
- Poprawiono zapisywanie stanów gier w tym NAND SAVE.
- W trybie emuNAND zaktualizowanym do 7.1, działa eShop i Miiverse.
- Wejście do 'System Settings' nie zawiesza konsoli.
- Dodano możliwość samodzielnego tworzenia backupu z kartridża z grą.
Po zainstalowaniu GW3DS umożliwe jest uruchamianie gier z różnych regionów (multi-region) oraz omijanie aktualizacji (Firmware spoofing) przy uruchamianiu nowszych romów.
Oprogramowanie 2.1 umożliwia wykonanie backupu pamięci konsoli oraz emulację jej oprogramowania w trybie emuNAND a także sprawdzanie działania karty pamięci. Poprawiono również kompatybilność z nowymi romami.
Co będzie potrzebne?
Obie karty Gateway
2 karty pamięci microSD lub microSDHC
Karta pamięci SD
Czytnik microSDHC oraz SD
Konsola 3DS/3DSXL
Komputer PC/MAC
2 karty pamięci microSD lub microSDHC
Karta pamięci SD
Czytnik microSDHC oraz SD
Konsola 3DS/3DSXL
Komputer PC/MAC
1. Fromatowanie kart pamięci.
Karty pamięci należy sformatować na FAT32. Do tego celu najlepiej wykorzystać 1 z 2 sprawdzonych programów:HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 lub Panasonic SD formatter.
Linki do pobrania programów znajdują się na dole posta.
2. Wgranie plików instalatora.
Na pierwszą kartę microSD wgraj zawartość katalogu Blue Card (R4i)
3. Uruchomienie GW w trybie DS.
Tak przygotowaną kartę włóż do 'niebieskiej' Gateway i zamontuj w konsoli.
Uruchom Gateway jak zwykłą grę DS.
4. Załadowanie instalatora.
Z listy dostępnych plików wybierz GW_INSTALLER.NDS
5. Instalacja GW3DS.
Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie:
6. Wyłączenie konsoli.
Wyłącz konsolę i przygotuj kartę SD.
7. Przygotowanie karty SD.
Na kartę SD wgraj plik Launcher.dat i włóż ją do konsoli.
ścieżka: GW_OMEGA_2.1_RELEASE.zip \ GW_OMEGA_2.1_RELEASE \ GW_OMEGA_2.1_RELEASE \ Launcher.dat
8. Uruchomienie trybu GW3DS.
Wejście do menu NIE wymaga przytrzymania klawisza 'L' przy kliknięciu w 'Nintendo DS profile' jeżeli karta GW3DS nie jest włożona do konsoli.Jeżeli karta GW3DS jest włożona do konsoli, należy przytrzymać 'L' po kliknięciu 'Nintendo DS profile'.
Tylko tym trybie działa karta GW3DS.
Po każdym uruchomieniu konsoli należy powtórzyć procedurę z pkt. 8.
Jeżeli konsola zostanie użyta w trybie DS, należy wykonać czynności 1 - 8.
9. Menu Gateway
Po włączeniu konsolu i przejdź do 'Profile' w ustawieniach konsoli. Następnie kliknij 'Ninitendo DS Profile'. Przytrzymaj 'L' jeżeli karta GW jest włożona.
Sześć możliwości w menu Gateway.
10. Kopia zapasowa sysNAND i formatowanie emuNAND.
W ustawieniach konsoli usuń wszystkie profile połączeń WiFi. Upewnij się, że konsola ma naładowaną baterię. Aby zabezpieczyć się przed utratą danych zgraj zawartość karty SD na dysk komputera.Kopia zapasowa NAND.
W menu Gateway wybierz opcję 3 'Backup system NAND'. Zatwierdź A i cierpliwie czekaj na komunikat o zakończonym kopiowaniu.
Wyłącz konsolę i skopiuj z karty SD plik NAND.bin. Karto mieć kopię zapasową tego pliku.
W menu Gateway wybierz opcję 6 'Fromat emuNAND', zatwierdź A i czekaj ok 5 min. na komunikat o zakończonym formatowaniu.
11. Emulacja emuNAND.
Jak wspomniano wcześniej, manu Gateway posiada 2 tryby pracy.
12. Aktualizacja emuNAND.
Po uruchomieniu GATEWAY MODE na ekranie w ustawieniach konsoli sprawdź wersję oprogramowania. Jeżeli nie zaczyna się od GW3D oznacza to, że coś poszło nie tak i powtórz formatowanie NAND.Jeżeli formatowanie NAND zostało przeprowadzone prawidłowo, emulowana wersja systemu konsoli (emuNAND) będzie widoczna jako GW3D 4.xx i śmiało możesz przejść do konfiguracji połączenia Wifi.
Dla odróżnienia prawdziwego systemu (SysNAND) od emulowanego (emuNAND) można na pulpicie utworzyć katalog 'EMUNAND' dzięki któremu nie pomylisz aktualnie załadowanego trybu.
! ! ! Każde wyjście z ustawień konsoli do menu głównego ładuje jej prawdziwą pamięć SysNAND.
! ! ! Aktualizację emuNAND przeprowadź tylko jeżeli wersja zaczyna się od GW3D.
! ! ! EmuNAND aktualizuj TYLKO przez 'System Update' z ustawień konsoli.
13.Obsługa romów SDK 5+
Powinny działać wszystkie gry. Testowałem kilkanaście :)Pliki z romami znajdziesz w TYM poście.
14. Wgranie plików z grami.
Drugą kartę microSD podłącz do PC. Upewnij się że jest poprawnie sformatowana (FAT / FAT32 / FAT64)i nie zawiera żadnych plików.Pliki *.3ds przegraj na kartę pamięci. Producent nie zaleca przycinania plików (Trimm).
Pamiętaj, że bezpieczne usuwanie sprzętu z komputera uchroni kartę pamięci przed uszkodzeniem.
Teraz możesz wyjąć czytnik i microSD.
15. Uruchomienie gry w trybie GW3DS.
Tak przygotowaną kartę włóż do GW3DS i do 3DS z włączonym trybem GW.
16. Zapis stanu gry
Po zapisaniu gry w jej menu, tworzy się plik w pamięci karty GW3DS. Aby plik ten został skopiowany na SD konsoli, należy wyjść z gry przyciskiem Home. Następnie X aby wyjść z gry i A żeby potwierdzić wyjście. W tym momencie nastąpi właściwe skopiowanie stanu gry, który zostanie wczytany przy ponownym uruchomieniu tytułu. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zmieniać karty microSD z romami bez obawy o utratę postępów w grach.
17. Narzędzia diagnostyczne.
W wersji 2.1 dostępne jest narzędzie diagnostyczne służące do testowania FPGA i SPI.Kolejność testów i oznaczenia kolorów
Test 1. FPGA czerwony
Test 2. SPI zapis żółty
Test 3. SPI odczyt turkusowy
Test 4: SD
Test 2. SPI zapis żółty
Test 3. SPI odczyt turkusowy
Test 4: SD
- Niebieski = brak ważnych danych na SD
- Biały = wykryto partycję Fat32
- Zielony = wykryto nagłówek w romie 3ds (jeżeli wystąpi problem, ściągnij GW_testrom na microSD i ponownie przeprowadź pełny test)
- Jeżeli na microSD zostanie wykryty plik GW_testrom, dioda będzie świecić w kolorach od niebieskiego do czerwonego w zależności od wykrytej prędkości odczytu. Po udanym teście odczytu 1 GB pliku, dioda powinna świecić na zielono.
18. Rozwiązywanie problemów
a) Błąd 'The game card has been removed'
Wykonaj czynności z pkt.17.
b) Error 5, 8, w Win32diskimage
Zaloguj się jako Administrator, sformatuj kartę pamięci programem Panasonic SD Formatter.
Do pobrania
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3
dropbox
dropbox
Panasonic SD formatter 2.0
dropbox
dropbox
Archiwalne
GW_Release_1.1a.zip
mirror dropbox
mirror dropbox
GW_Release_1.0.zip
mirror dropbox
mirror dropbox
Mam pytanie, czy w takim razie będzie można zagrać już w gry, które wydane zostały tylko w Japonii np. Inazuma Eleven GO?
OdpowiedzUsuńRomy gier wydanych w innych regionach niż Twoja konsola można uruchamiać już na wcześniejszym oprogramowaniu. IE GO nie sprawdzałem ale nie widzę powodu żeby nie działała.
UsuńSprawdzone i potwierdzam że działa
Usuńhttp://i.imgur.com/CTgc9Qz.jpg
http://kickass.to/inazuma-eleven-go-shine-jpn-3ds-nrp-t7860787.html
a co z softami 6.1nie wiadomo kiedy beda chodziły?\
OdpowiedzUsuńTen kto złamał zabezpieczenia w 6.X pokazał że można ale nie chce się podzielić jak tego dokonał.
UsuńWięc pozostaje jedynie czekać na moment jak to udostępnią... Nie wiedziałem o Gateway'u i update'owałem normalnie konsolę, teraz tylko pluje sobie w brodę ...
Usuńsprawdził już ktoś może czy działają pokemony?
OdpowiedzUsuńTak, Poki działają. Patcha do gry można ściągnąć z esopu na emuNAND.
Usuńok, poki sprawdzone, na pewno odpalają pytanie jak jest z tym bugiem który blokował grę w jakims mieście i trzeba było niby łatkę ściągać.... btw podobno wszystkie gry w momencie wyjścia softu mają chodzić... a tu moje drugie pytanie , czy w oryginałki można będzie grać po sieci? bo tej informacji nigdzie nie mogę znaleść...
OdpowiedzUsuńps. po wgraniu omegi, i aktulizacji softu do najnowszego do menu gateway wchodzi się również z +L ; )
Ściągnij patcha z eshopu na emuNAND.
UsuńOnline działa na oryginałach.
Trzymanie L: Wg instrukcji GW menu ładuje się automatycznie. Mam 4.3 i tu nie trzeba trzymać L, jaki Ty masz soft?
oryginalny soft to 4.4.0-10E , zaś emulowany czyli na emuNAND najnowszy czyli 7.1.0-16E , emuNAND swieżo sformatowany z wyjściem OMEGi, i tuż po formacie mając ten sam numerek co oryginał menu ładowało mi się samo, po aktualizacji muszę trzymać L.
OdpowiedzUsuńjak w ogóle teraz savy z gier są zapisywane? pytam bo mając każdą grę w na osobnej karcie w RAW'ie były to osobne pliki, oczywiście działają one po przekopiowaniu tam gdzie poprzednio (format emuNAND i aktualizacja softu wymagała formatu również SD) i z grami bezpośrednio z romu, ale od nowo odpalonych gier nie widzę plików sav'e, czyżby zmienili miejsce ich przechowywania ? czy też są w emuNANDzie teraz? o tyle to istotne że wcześniej można było kopiować sobie stany gier "na wszelki wypadek"....
a o grze online na oryginałach to potwierdzone ? bo zastanawiam się nad Mario Kart i właśnie pokami głównie do online....
Sejwy nowych gier przechowywane są ich treści a przycinanie romów aby zmniejszyć ich wagę zabiera miejsce na zapis.
UsuńTrzymanie L:
Zauważ przepaść między punktami 8 (uruchomienie trybu GW) a 15 (uruchomienie gry z karty GW).
8. Menu Gateway - bez włożonego Gatewaya NIE trzymasz 'L' i masz do wyboru wszystkie tryby.
15. Uruchomienie gry w trybie GW3DS. Tak przygotowaną kartę włóż do GW3DS i do 3DS z włączonym trybem GW.
- jeżeli Gateway jest w konsoli, tryb 'Boot GW Mode' zostanie uruchomiony automatycznie.
Dodam to do manuala :P
@up i tu się już wszystko zgadza : ) wcześniej nie sprawdzałem czy kart był w środku ponieważ rząglowałem oboma cartami przy instalacji wszystkiego, przed chwilką sprawdziłem i faktycznie jak napisał egg...tak więc co fachowiec to fachowiec ; )
Usuńpowiedz mi jeszcze taką rzecz, bo pisałeś że savy nowych gier są przechowywane w ich treści, nowych tzn wydanych po jakiejś dacie, a oryginałki maja miejsce do zapisu na samym karcie? czy tyczy się to gier odpalanych z romów po aktualizacji Gatewaya?
a druga sprawa, zamierzam zmienić karte SD w samej konsoli na większą i speed 10, jaką maksymalnie można wrzucić i czy później muszę od nowa powtarzać całą procedurę instalacji gatewaya i aktualizacji emunanda? czy też mogę po prostu sformatować kartę w określonym systemie i przekopiować pliki z jednej karty na drugą?
prosił bym też o potwierdzenie czy na oryginalnych cartach można grać online? bo póki co znalazłem w sieci jedynie coś takiego co zaprzecza temu...
"
- ls the gateway working on supporting online play?
-GATEWAY will start working on this after the 2.1 release.
"
Są 2 typy gier: Card 1 zapis do pliku, Card 2 - zapis do pamięci / romu, tego typu gier jest mał, Poki, AC i cośtam.
UsuńPrzy zmianie SD wgrywasz zawartość ze starej karty i musisz ponownie zrobić 'format emuNAND' i dalej są 2 rozwiązania.
a. aktualizujesz nowo utworzony obraz pamięci - emuNAND
b. przy użyciu programu programu 'NAND Tool' eksportujesz ze starej karty aktualny obraz NAND i importujesz na nową kartę.
Wg nintendo max SD to 32GB bo to jest standard SDHC. Większe karty w standardzie SDXC też powinny działać o ile są sformatowane na FAT32.
O oryginałach że działają pisałem w poście z 08 kwietnia :)
w takim razie pozostaje mi sprawdzenie na własnej skórze jak to jest z tymi oryginałami, a na celowniku mam już poki....
Usuńa nie orientujesz się przypadkiem jak to jestz eShopem? chodzi mi o to czy dają przeceny okolicznościowe, bo myślałem nad zakupem paru klasyków, ale za starocie z GB ect szkoda trochę płacić pełną cenę...
Nie ma problemu z pokami.
UsuńEshop ma przeceny raz na tydzień. Część gier jest przeceniana na stałe a inne do dnia x.
Klasyki GB możesz uruchomić na emulatorze Lameboy z użyciem czarnej karty.
eh, tyle tylko że na lameboy są błędy a pewnie gry kupione w VC ich nie posiadają ; )
Usuńczy też się mylę? poki zakupione , ale dopiero jutro będę miał czas się pobawić, oryginałki odpala się przez "classic mode" , tak ? karte zakupiłem 16GB CL 10 , 32GB myślę że to przesada, a w eShopie jak będę kupował to raczej popierdółki, więc myślę że tpo spokojnie wystarczy....
Błędy w Lameboy? Nie przypominam sobie.
UsuńNie znam listy kompatybilnosci VC ale część gier nie działa na emuNAND. Nie działają gry oznaczone Dsiware. Powinny działać wszystkie 3dsware.
Oryginały przez 'classic mode'.
wszystko już sprawdziłem, i tak jak pisał egg sieć w pokach działa, szkoda tylko że Pokemon Bank z eshopu nie działa, wisi na logu 3DS'a a Poke Transportera nie mogę w ogóle znaleść chociaż na YT pełno filmików z nim, czyżby wycofali? :(
UsuńWitam,
OdpowiedzUsuńZrobiłem wszystko do momentu aktualizacji firmware emuNand. Konsola wiesza mi się za każdym razem jak próbuje wejść w ustawienia internetu. Jakieś pomysły? Robię to w gateway menu z wlożoną czerowną kartą.
System settings > internet settings
UsuńJeżeli tu się zawiesza to użyj innej SD, sformatuj ją 1 z 2 podanych programów.
lub
Zrób pełne formatowanie karty SD, format emuNAND - pkt. 10.
lub
Wgraj jeszcze raz exploit przy pomocy czarnej karty, wcześniej format microSD i wgraj jeszcze raz pliki.
Zrobiłem wszystko po dwa razy i nic to nie dało. Dodam jeszcze, że bez włączonego trybu gateway do opcji internetowych mogę wejść normalnie. Niestety po tym muszę jeszcze raz wgrać exploit gdyż za pomocą nds profile nie mogę już odpalić gatewaya. Jest tak jakby exploit zniknął.
OdpowiedzUsuńza pierwszym razem też tak miałem, znaczy na "czysto" wgrałem exploit, potem gateway i format emunand, aktualizacja softu, gdzie przy pierwszej próbie wywalił mi się błąd i musiałem uruchomić konsolę jeszcze raz, za drugim razem aktualizacja już przeszła do najnowszego softu na emunand, ale exploit znikł i musiałem go wgrywa c jeszcze raz....ale na szczeście u mnie wszystko działa jak należy, a ja bym sprawdził na twoim miejscu czy przypadkiem czegoś nie doinstalowałeś do oryginalnego softu ; )
UsuńA jak mogę to sprawdzić?
UsuńNormalne jest to, iż profil widoczny na oryginalnym sofcie jest inny niż profil widoczny po odpaleniu trybu gateway?
OdpowiedzUsuńUdało się, sformatowałem wszystko z poziomu konsoli. Potem jeszcze raz z poziomu PC, zainstalowałem od nowa i wszystko śmiga. Teraz jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy mogę aktualizować gry. np Pokemony czy Mario Kart 7? I czy street pass działa i granie przez neta np. w poki?
Usuńjeśli posiadasz oryginałki to TAK, na kopiach raczej nie będzie można chyba że po specjalnej zaimplementowanej sieci jak to jest z konsolami stacjonarnymi...
UsuńStreet pass też tylko na oryginalnych grach?
Usuństreet pass nie mam pojęcia bo niewiele osób w polsce posiada tą konsolkę więc dla mnie tutaj to bezużyteczne, ale poki nie działają na pewno z gatewaya, nie wazne czy to multirom czy też raw, a jeśli chodzi zaś o oryginałke to jak nie masz zamiaru dłużej się pobawić to szkoda kasy...wonder trade sprawdza sie do drugiej odznaki gdzieś, jeśli zaś chodzi o walki z innymi to ludzie mają tak pomodyfikowane stworki że masz bardzo nikłe szanse wygrać nawet dobrze wytrenowanym pokiem, każdy ma shiny pomodyfikowane z V genberacji , dlatego też właśnie zastanawiam się nad kupnem powersaves 3ds + ostatniego AR ; )
Usuńegg, nie wiesz przypadkiem czy powersaves 3ds działa na gatewayu jeśli gra jest na karcie w RAWie ? patrzyłem też na twoje aukcje R4i RTS, w opisie jest że gry działają bez patchy, Pokemon Black/ White 1/2 też ? bo rozumiem że funkcja AR również jest dostępna na tym karcie, a głównym problemem na całej reszcie przy używaniu AR w tych grach jest to że gry są po patchu chyba...
OdpowiedzUsuńPowersave na GW3DS. Gry typu Card1 mają zapis do pliku na SD więc nie ma ty zastosowania a dla gier typu Card2 (poki x/y, ACNL) z tego co mi wiadomo też nie działa.
UsuńRTS - Nie musisz patchować gier żeby działały.
AR w Pokach B/W 1/2 - tak, kody działają.
Mam pytanko. Czy amerykanska wersja gry pokemon white 2 dziala na europejskim dsi i 3ds ?
OdpowiedzUsuńMam pytanko. Czy amerykanska wersja gry pokemon white 2 dziala na europejskim dsi i 3ds ?
OdpowiedzUsuńTak, amerykanska wersja gry pokemon black / white 2 dziala na europejskim dsi i 3ds i odwrotnie. Nie będą działać japońskie Poki.
Usuń