instrukcja instrukcja instrukcja
3DS / New 3DS do 11.2 3DS 10.3 / DSi1.4.5 / DSL 3DS / 2DS / New 3DS 4.1 - 9.2

czwartek, 3 kwietnia 2014

Gateway 3DS 2.1 “OMEGA”




GATEWAY 3DS otrzymał poprawioną wersję oprogramowania 'OMEGA'
  • Brak zawieszeń podczas uruchamiania menu i trybów Gateway / Classic / emuNAND.
  • 'Region Spoofing' działa poprawnie podczas ładowania romów.
  • Poprawiono zapisywanie stanów gier w tym NAND SAVE.
  • W trybie emuNAND zaktualizowanym do 7.1, działa eShop i Miiverse.
  • Wejście do 'System Settings' nie zawiesza konsoli.
  • Dodano możliwość samodzielnego tworzenia backupu z kartridża z grą.
Wersja OMEGA 2.1 podobnie jak poprzednie działa na 3DS i 3DS XL z softem 4.1 do 4.5. Konsole z poprzednim softem należy zaktualizować do maksymalnie 4.5 używając prawdziwej gry.
Po zainstalowaniu GW3DS  umożliwe jest uruchamianie gier z różnych regionów (multi-region) oraz omijanie aktualizacji (Firmware spoofing) przy uruchamianiu nowszych romów.
Oprogramowanie 2.1 umożliwia wykonanie backupu pamięci konsoli oraz emulację jej oprogramowania w trybie emuNAND a także sprawdzanie działania karty pamięci. Poprawiono również kompatybilność z nowymi romami.


Co będzie potrzebne?
Obie karty Gateway
2 karty pamięci microSD lub microSDHC
Karta pamięci SD
Czytnik microSDHC oraz SD
Konsola 3DS/3DSXL
Komputer PC/MAC
1. Fromatowanie kart pamięci.
Karty pamięci należy sformatować na FAT32. Do tego celu najlepiej wykorzystać 1 z 2 sprawdzonych programów:
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 lub Panasonic SD formatter.
Linki do pobrania programów znajdują się na dole posta.
2. Wgranie plików instalatora.
Na pierwszą kartę microSD wgraj zawartość katalogu Blue Card (R4i)
ścieżka: GW_OMEGA_2.1_RELEASE.zip \ GW_OMEGA_2.1_RELEASE \ Blue Card (R4i)
3. Uruchomienie GW w trybie DS.
Tak przygotowaną kartę włóż do 'niebieskiej' Gateway i zamontuj w konsoli.
Uruchom Gateway jak zwykłą grę DS.
4. Załadowanie instalatora.
Z listy dostępnych plików wybierz GW_INSTALLER.NDS
5. Instalacja GW3DS.
Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie:

Wciśnij A aby
kontynuować instalację.
Wybierz region konsoli
potwierdź A.
Nie wyłączaj konsoli !!!
Czekaj cierpliwie.

Instalacja zakończona :)
Wciśnij A aby wyjść.
6. Wyłączenie konsoli.
Wyłącz konsolę i przygotuj kartę SD.
7. Przygotowanie karty SD.
Na kartę SD wgraj plik Launcher.dat i włóż ją do konsoli.
ścieżka: GW_OMEGA_2.1_RELEASE.zip \ GW_OMEGA_2.1_RELEASE \ GW_OMEGA_2.1_RELEASE \ Launcher.dat 
8. Uruchomienie trybu GW3DS.
Wejście do menu NIE wymaga przytrzymania klawisza 'L' przy kliknięciu w 'Nintendo DS profile' jeżeli karta GW3DS nie jest włożona do konsoli.
Jeżeli karta GW3DS jest włożona do konsoli, należy przytrzymać 'L' po kliknięciu 'Nintendo DS profile'.
Uruchom konsolę i wybierz System Settings
Kliknij Other Settings
Wybierz Profile
Kliknij Nintendo DS Profile
Obserwuj ładowanie GW
Tylko tym trybie działa karta GW3DS.

Po każdym uruchomieniu konsoli należy powtórzyć procedurę z pkt. 8.
Jeżeli konsola zostanie użyta w trybie DS, należy wykonać czynności 1 - 8.
9. Menu Gateway
Po włączeniu konsolu i przejdź do 'Profile' w ustawieniach konsoli. Następnie kliknij 'Ninitendo DS Profile'. Przytrzymaj 'L' jeżeli karta GW jest włożona.

Sześć możliwości w menu Gateway.

Opcja 1 Tryb uruchamiania romów
Opcja 2 Tryb uruchamiania oryginałów
Opcja 3 Kopia zapasowa NAND
Opcja 4 Tworzenie Backupu Gry
Opcja 5 Test diagnostyczny
Opcja 6 Formatowanie emuNAND
10. Kopia zapasowa sysNAND i formatowanie emuNAND.
W ustawieniach konsoli usuń wszystkie profile połączeń WiFi. Upewnij się, że konsola ma naładowaną baterię. Aby zabezpieczyć się przed utratą danych zgraj zawartość karty SD na dysk komputera.
Kopia zapasowa NAND.
W menu Gateway wybierz opcję 3 'Backup system NAND'. Zatwierdź A i cierpliwie czekaj na komunikat o zakończonym kopiowaniu.
Wyłącz konsolę i skopiuj z karty SD plik NAND.bin. Karto mieć kopię zapasową tego pliku.
Formatowanie NAND.
W menu Gateway wybierz opcję 6 'Fromat emuNAND', zatwierdź A i czekaj ok 5 min. na komunikat o zakończonym formatowaniu.
11. Emulacja emuNAND.
Jak wspomniano wcześniej, manu Gateway posiada 2 tryby pracy.
Opcja 1 Tryb uruchamiania romów
Opcja 2 Tryb uruchamiania oryginałów
12. Aktualizacja emuNAND.
Po uruchomieniu GATEWAY MODE na ekranie w ustawieniach konsoli sprawdź wersję oprogramowania. Jeżeli nie zaczyna się od GW3D oznacza to, że coś poszło nie tak i powtórz formatowanie NAND.
Jeżeli formatowanie NAND zostało przeprowadzone prawidłowo, emulowana wersja systemu konsoli (emuNAND) będzie widoczna jako GW3D 4.xx i śmiało możesz przejść do konfiguracji połączenia Wifi.
Dla odróżnienia prawdziwego systemu (SysNAND) od emulowanego (emuNAND) można na pulpicie utworzyć katalog 'EMUNAND' dzięki któremu nie pomylisz aktualnie załadowanego trybu.
! ! ! Każde wyjście z ustawień konsoli do menu głównego ładuje jej prawdziwą pamięć SysNAND.
! ! ! Aktualizację emuNAND przeprowadź tylko jeżeli wersja zaczyna się od GW3D.
! ! ! EmuNAND aktualizuj TYLKO przez 'System Update' z ustawień konsoli.
Po udanej aktualizacji emuNAND można korzystać z eshopu i funkcji online a oryginalne gry wymagające nowszego softu mogą być uruchamiane w trybie 'Boot classic mode' bez aktualizowania prawdziwego oprogramowania (NAND) konsoli.
13.Obsługa romów SDK 5+
Powinny działać wszystkie gry. Testowałem kilkanaście :)
Pliki z romami znajdziesz w TYM poście.
14. Wgranie plików z grami.
Drugą kartę microSD podłącz do PC. Upewnij się że jest poprawnie sformatowana (FAT / FAT32 / FAT64)i nie zawiera żadnych plików.
Pliki *.3ds przegraj na kartę pamięci. Producent nie zaleca przycinania plików (Trimm).
Pamiętaj, że bezpieczne usuwanie sprzętu z komputera uchroni kartę pamięci przed uszkodzeniem.

Teraz możesz wyjąć czytnik i microSD.
15. Uruchomienie gry w trybie GW3DS.
Tak przygotowaną kartę włóż do GW3DS i do 3DS z włączonym trybem GW.
Przy pierwszym uruchomieniu trybu GATEWAY MODE 3DS wymagana jest aktualizacja FPGA.
Wszystkie karty Gateway 3DS sprzedawane przeze mnie po 1.4.2014 są już zaktualizowane :) Omega 2.1 obsługuje wiele romów na jednej karcie pamięci. Menu z romami uruchom przez naciśnięcie klawisza SELECT.Wybierz D-padem grę i zawierdź A lub cofnij B.
16. Zapis stanu gry
Po zapisaniu gry w jej menu, tworzy się plik w pamięci karty GW3DS. Aby plik ten został skopiowany na SD konsoli, należy wyjść z gry przyciskiem Home. Następnie X aby wyjść z gry i A żeby potwierdzić wyjście. W tym momencie nastąpi właściwe skopiowanie stanu gry, który zostanie wczytany przy ponownym uruchomieniu tytułu. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zmieniać karty microSD z romami bez obawy o utratę postępów w grach.
17. Narzędzia diagnostyczne.
W wersji 2.1 dostępne jest narzędzie diagnostyczne służące do testowania FPGA i SPI.
Opcja 5 Test diagnostyczny
Potwierdź A żeby rozpocząć test karty GW3DS
Wyniki testów.
Po za sprawdzeniem działania karty, test resetuje pamięć SPI FLASH i naprawia błąd "The game card has been removed".
Kolejność testów i oznaczenia kolorów
Test 1. FPGA czerwony
Test 2. SPI zapis żółty
Test 3. SPI odczyt turkusowy
Test 4: SD
  • Niebieski = brak ważnych danych na SD
  • Biały = wykryto partycję Fat32
  • Zielony = wykryto nagłówek w romie 3ds (jeżeli wystąpi problem, ściągnij GW_testrom na microSD i ponownie przeprowadź pełny test)
  • Jeżeli na microSD zostanie wykryty plik GW_testrom, dioda będzie świecić w kolorach od niebieskiego do czerwonego w zależności od wykrytej prędkości odczytu. Po udanym teście odczytu 1 GB pliku, dioda powinna świecić na zielono.
18. Rozwiązywanie problemów
a) Błąd 'The game card has been removed'
Wykonaj czynności z pkt.17.
b) Error 5, 8, w Win32diskimage
Zaloguj się jako Administrator, sformatuj kartę pamięci programem Panasonic SD Formatter.
Do pobrania
Oprogramowanie dla obu kart
GW_OMEGA_2.1_RELEASE.zip
scmods
mirror dropbox
Plik testowy
GW_testrom.3ds
mega
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3
dropbox
Panasonic SD formatter 2.0
dropbox
Archiwalne
Program do nagrywania romów (Win)
win32diskimager-v0.9-binary.zip
filetrip
mirror dropbox
Program do nagrywania romów (OSX)
GW3DS_SD_IMAGER_OSX_1.5.zip
mega
mirror dropbox
GW_BETA_RELEASE_2.0b2.zip
scmods
mirror dropbox
GW_BETA_RELEASE_2.0b1.zip
scmods
mirror dropbox
GW_Release_1.2.zip
mirror 1 4shared
mirror 2 dropbox
GW_Release_1.1a.zip
mirror dropbox
GW_Release_1.0.zip
mirror dropbox

34 komentarze:

  1. Mam pytanie, czy w takim razie będzie można zagrać już w gry, które wydane zostały tylko w Japonii np. Inazuma Eleven GO?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romy gier wydanych w innych regionach niż Twoja konsola można uruchamiać już na wcześniejszym oprogramowaniu. IE GO nie sprawdzałem ale nie widzę powodu żeby nie działała.

      Usuń
  2. a co z softami 6.1nie wiadomo kiedy beda chodziły?\

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kto złamał zabezpieczenia w 6.X pokazał że można ale nie chce się podzielić jak tego dokonał.

      Usuń
    2. Więc pozostaje jedynie czekać na moment jak to udostępnią... Nie wiedziałem o Gateway'u i update'owałem normalnie konsolę, teraz tylko pluje sobie w brodę ...

      Usuń
  3. sprawdził już ktoś może czy działają pokemony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Poki działają. Patcha do gry można ściągnąć z esopu na emuNAND.

      Usuń
  4. ok, poki sprawdzone, na pewno odpalają pytanie jak jest z tym bugiem który blokował grę w jakims mieście i trzeba było niby łatkę ściągać.... btw podobno wszystkie gry w momencie wyjścia softu mają chodzić... a tu moje drugie pytanie , czy w oryginałki można będzie grać po sieci? bo tej informacji nigdzie nie mogę znaleść...

    ps. po wgraniu omegi, i aktulizacji softu do najnowszego do menu gateway wchodzi się również z +L ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ściągnij patcha z eshopu na emuNAND.
      Online działa na oryginałach.

      Trzymanie L: Wg instrukcji GW menu ładuje się automatycznie. Mam 4.3 i tu nie trzeba trzymać L, jaki Ty masz soft?

      Usuń
  5. oryginalny soft to 4.4.0-10E , zaś emulowany czyli na emuNAND najnowszy czyli 7.1.0-16E , emuNAND swieżo sformatowany z wyjściem OMEGi, i tuż po formacie mając ten sam numerek co oryginał menu ładowało mi się samo, po aktualizacji muszę trzymać L.

    jak w ogóle teraz savy z gier są zapisywane? pytam bo mając każdą grę w na osobnej karcie w RAW'ie były to osobne pliki, oczywiście działają one po przekopiowaniu tam gdzie poprzednio (format emuNAND i aktualizacja softu wymagała formatu również SD) i z grami bezpośrednio z romu, ale od nowo odpalonych gier nie widzę plików sav'e, czyżby zmienili miejsce ich przechowywania ? czy też są w emuNANDzie teraz? o tyle to istotne że wcześniej można było kopiować sobie stany gier "na wszelki wypadek"....

    a o grze online na oryginałach to potwierdzone ? bo zastanawiam się nad Mario Kart i właśnie pokami głównie do online....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sejwy nowych gier przechowywane są ich treści a przycinanie romów aby zmniejszyć ich wagę zabiera miejsce na zapis.
      Trzymanie L:
      Zauważ przepaść między punktami 8 (uruchomienie trybu GW) a 15 (uruchomienie gry z karty GW).
      8. Menu Gateway - bez włożonego Gatewaya NIE trzymasz 'L' i masz do wyboru wszystkie tryby.
      15. Uruchomienie gry w trybie GW3DS. Tak przygotowaną kartę włóż do GW3DS i do 3DS z włączonym trybem GW.
      - jeżeli Gateway jest w konsoli, tryb 'Boot GW Mode' zostanie uruchomiony automatycznie.

      Dodam to do manuala :P

      Usuń
    2. @up i tu się już wszystko zgadza : ) wcześniej nie sprawdzałem czy kart był w środku ponieważ rząglowałem oboma cartami przy instalacji wszystkiego, przed chwilką sprawdziłem i faktycznie jak napisał egg...tak więc co fachowiec to fachowiec ; )

      powiedz mi jeszcze taką rzecz, bo pisałeś że savy nowych gier są przechowywane w ich treści, nowych tzn wydanych po jakiejś dacie, a oryginałki maja miejsce do zapisu na samym karcie? czy tyczy się to gier odpalanych z romów po aktualizacji Gatewaya?

      a druga sprawa, zamierzam zmienić karte SD w samej konsoli na większą i speed 10, jaką maksymalnie można wrzucić i czy później muszę od nowa powtarzać całą procedurę instalacji gatewaya i aktualizacji emunanda? czy też mogę po prostu sformatować kartę w określonym systemie i przekopiować pliki z jednej karty na drugą?

      prosił bym też o potwierdzenie czy na oryginalnych cartach można grać online? bo póki co znalazłem w sieci jedynie coś takiego co zaprzecza temu...


      "
      - ls the gateway working on supporting online play?

      -GATEWAY will start working on this after the 2.1 release.
      "

      Usuń
    3. Są 2 typy gier: Card 1 zapis do pliku, Card 2 - zapis do pamięci / romu, tego typu gier jest mał, Poki, AC i cośtam.

      Przy zmianie SD wgrywasz zawartość ze starej karty i musisz ponownie zrobić 'format emuNAND' i dalej są 2 rozwiązania.
      a. aktualizujesz nowo utworzony obraz pamięci - emuNAND
      b. przy użyciu programu programu 'NAND Tool' eksportujesz ze starej karty aktualny obraz NAND i importujesz na nową kartę.

      Wg nintendo max SD to 32GB bo to jest standard SDHC. Większe karty w standardzie SDXC też powinny działać o ile są sformatowane na FAT32.

      O oryginałach że działają pisałem w poście z 08 kwietnia :)

      Usuń
    4. w takim razie pozostaje mi sprawdzenie na własnej skórze jak to jest z tymi oryginałami, a na celowniku mam już poki....

      a nie orientujesz się przypadkiem jak to jestz eShopem? chodzi mi o to czy dają przeceny okolicznościowe, bo myślałem nad zakupem paru klasyków, ale za starocie z GB ect szkoda trochę płacić pełną cenę...

      Usuń
    5. Nie ma problemu z pokami.
      Eshop ma przeceny raz na tydzień. Część gier jest przeceniana na stałe a inne do dnia x.
      Klasyki GB możesz uruchomić na emulatorze Lameboy z użyciem czarnej karty.

      Usuń
    6. eh, tyle tylko że na lameboy są błędy a pewnie gry kupione w VC ich nie posiadają ; )
      czy też się mylę? poki zakupione , ale dopiero jutro będę miał czas się pobawić, oryginałki odpala się przez "classic mode" , tak ? karte zakupiłem 16GB CL 10 , 32GB myślę że to przesada, a w eShopie jak będę kupował to raczej popierdółki, więc myślę że tpo spokojnie wystarczy....

      Usuń
    7. Błędy w Lameboy? Nie przypominam sobie.
      Nie znam listy kompatybilnosci VC ale część gier nie działa na emuNAND. Nie działają gry oznaczone Dsiware. Powinny działać wszystkie 3dsware.
      Oryginały przez 'classic mode'.

      Usuń
    8. wszystko już sprawdziłem, i tak jak pisał egg sieć w pokach działa, szkoda tylko że Pokemon Bank z eshopu nie działa, wisi na logu 3DS'a a Poke Transportera nie mogę w ogóle znaleść chociaż na YT pełno filmików z nim, czyżby wycofali? :(

      Usuń
  6. Witam,

    Zrobiłem wszystko do momentu aktualizacji firmware emuNand. Konsola wiesza mi się za każdym razem jak próbuje wejść w ustawienia internetu. Jakieś pomysły? Robię to w gateway menu z wlożoną czerowną kartą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. System settings > internet settings
      Jeżeli tu się zawiesza to użyj innej SD, sformatuj ją 1 z 2 podanych programów.
      lub
      Zrób pełne formatowanie karty SD, format emuNAND - pkt. 10.
      lub
      Wgraj jeszcze raz exploit przy pomocy czarnej karty, wcześniej format microSD i wgraj jeszcze raz pliki.

      Usuń
  7. Zrobiłem wszystko po dwa razy i nic to nie dało. Dodam jeszcze, że bez włączonego trybu gateway do opcji internetowych mogę wejść normalnie. Niestety po tym muszę jeszcze raz wgrać exploit gdyż za pomocą nds profile nie mogę już odpalić gatewaya. Jest tak jakby exploit zniknął.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za pierwszym razem też tak miałem, znaczy na "czysto" wgrałem exploit, potem gateway i format emunand, aktualizacja softu, gdzie przy pierwszej próbie wywalił mi się błąd i musiałem uruchomić konsolę jeszcze raz, za drugim razem aktualizacja już przeszła do najnowszego softu na emunand, ale exploit znikł i musiałem go wgrywa c jeszcze raz....ale na szczeście u mnie wszystko działa jak należy, a ja bym sprawdził na twoim miejscu czy przypadkiem czegoś nie doinstalowałeś do oryginalnego softu ; )

      Usuń
    2. A jak mogę to sprawdzić?

      Usuń
  8. Normalne jest to, iż profil widoczny na oryginalnym sofcie jest inny niż profil widoczny po odpaleniu trybu gateway?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się, sformatowałem wszystko z poziomu konsoli. Potem jeszcze raz z poziomu PC, zainstalowałem od nowa i wszystko śmiga. Teraz jeszcze chciałbym się dowiedzieć czy mogę aktualizować gry. np Pokemony czy Mario Kart 7? I czy street pass działa i granie przez neta np. w poki?

      Usuń
    2. jeśli posiadasz oryginałki to TAK, na kopiach raczej nie będzie można chyba że po specjalnej zaimplementowanej sieci jak to jest z konsolami stacjonarnymi...

      Usuń
    3. Street pass też tylko na oryginalnych grach?

      Usuń
    4. street pass nie mam pojęcia bo niewiele osób w polsce posiada tą konsolkę więc dla mnie tutaj to bezużyteczne, ale poki nie działają na pewno z gatewaya, nie wazne czy to multirom czy też raw, a jeśli chodzi zaś o oryginałke to jak nie masz zamiaru dłużej się pobawić to szkoda kasy...wonder trade sprawdza sie do drugiej odznaki gdzieś, jeśli zaś chodzi o walki z innymi to ludzie mają tak pomodyfikowane stworki że masz bardzo nikłe szanse wygrać nawet dobrze wytrenowanym pokiem, każdy ma shiny pomodyfikowane z V genberacji , dlatego też właśnie zastanawiam się nad kupnem powersaves 3ds + ostatniego AR ; )

      Usuń
  9. egg, nie wiesz przypadkiem czy powersaves 3ds działa na gatewayu jeśli gra jest na karcie w RAWie ? patrzyłem też na twoje aukcje R4i RTS, w opisie jest że gry działają bez patchy, Pokemon Black/ White 1/2 też ? bo rozumiem że funkcja AR również jest dostępna na tym karcie, a głównym problemem na całej reszcie przy używaniu AR w tych grach jest to że gry są po patchu chyba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powersave na GW3DS. Gry typu Card1 mają zapis do pliku na SD więc nie ma ty zastosowania a dla gier typu Card2 (poki x/y, ACNL) z tego co mi wiadomo też nie działa.
      RTS - Nie musisz patchować gier żeby działały.
      AR w Pokach B/W 1/2 - tak, kody działają.

      Usuń
  10. Mam pytanko. Czy amerykanska wersja gry pokemon white 2 dziala na europejskim dsi i 3ds ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanko. Czy amerykanska wersja gry pokemon white 2 dziala na europejskim dsi i 3ds ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, amerykanska wersja gry pokemon black / white 2 dziala na europejskim dsi i 3ds i odwrotnie. Nie będą działać japońskie Poki.

      Usuń