Zmiany w wersji 2.0b2.
Wprowadzenie.
1. Fromatowanie kart pamięci.
2. Wgranie plików instalatora.
3. Uruchomienie GW w trybie DS.
4. Załadowanie instalatora.
5. Instalacja trybu GW3DS.
6. Wyłączenie konsoli.
7. Przygotowanie karty SD.
8. Uruchomienie trybu GW3DS.
9. Menu GatewayWprowadzenie.
1. Fromatowanie kart pamięci.
2. Wgranie plików instalatora.
3. Uruchomienie GW w trybie DS.
4. Załadowanie instalatora.
5. Instalacja trybu GW3DS.
6. Wyłączenie konsoli.
7. Przygotowanie karty SD.
8. Uruchomienie trybu GW3DS.
10. Kopia zapasowa i formatowanie NAND.
11. Emulacja NAND.
12. Aktualizacja emuNAND.
13. Obsługa romów SDK 5.2.1.
14. Wgranie pliku z grą.
15. Uruchomienie gry w trybie GW3DS.
16. Zapis stanu gry.
17. Narzędzia diagnostyczne.
18. Rozwiązywanie problemów.
Do pobrania.
- Brak zawieszeń podczas uruchamiania menu i trybów Gateway / Classic / emuNAND.
- Wydłużony został czas ładowania do 2-3 s.
- 'Region Spoofing' działa poprawnie podczas ładowania romów.
- Poprawiono zapisywanie stanów gier.
- W trybie emuNAND zaktualizowanym do 7.1, działa eShop i Miiverse.
- Wejście do 'System Settings' nie zawiesza konsoli.
Po zainstalowaniu GW3DS umożliwe jest uruchamianie gier z różnych regionów (multi-region) oraz omijanie aktualizacji (Firmware spoofing) przy uruchamianiu nowszych romów.
Oprogramowanie 2.0b2 umożliwia wykonanie backupu pamięci konsoli oraz emulację jej oprogramowania w trybie emuNAND a także sprawdzanie działania karty pamięci. Poprawiono również kompatybilność z nowymi romami.
Co będzie potrzebne?
Obie karty Gateway
2 karty pamięci microSD lub microSDHC
Karta pamięci SD
Czytnik microSDHC oraz SD
Konsola 3DS/3DSXL
Komputer PC/MAC
2 karty pamięci microSD lub microSDHC
Karta pamięci SD
Czytnik microSDHC oraz SD
Konsola 3DS/3DSXL
Komputer PC/MAC
1.Karty pamięci należy sformatować na FAT32. Do tego celu najlepiej wykorzystać 1 z 2 sprawdzonych programów:
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 lub Panasonic SD formatter. Linki do pobrania znajdują się na dole posta.
2.Na pierwszą kartę microSD wgraj zawartość katalogu Blue Card (R4i)
3.Tak przygotowaną kartę włóż do 'niebieskiej' Gateway i zamontuj w konsoli.
Uruchom Gateway jak zwykłą grę DS.
4.Z listy dostępnych plików wybierz GW_INSTALLER.NDS
5.Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie:
7.Na kartę SD wgraj plik Launcher.dat i włóż ją do konsoli.
ścieżka: GW_BETA_RELEASE_2.0b2.zip \ GW_BETA_RELEASE_2.0b2 \ Launcher.dat
8.Pora uruchomić tryb GATEWAY :)
Włącz konsolę i przejdź do 'Profile' w ustawieniach konsoli. Nasstępnie kliknij 'Ninitendo DS Profile'. Tryb 'Gateway Mode' zostanie wczytany automatycznie.
Włącz konsolę i przejdź do 'Profile' w ustawieniach konsoli. Nasstępnie kliknij 'Ninitendo DS Profile'. Tryb 'Gateway Mode' zostanie wczytany automatycznie.
Tylko tym trybie działa karta GW3DS.
Po każdym uruchomieniu konsoli należy powtórzyć procedurę z pkt. 8.
Jeżeli konsola zostanie użyta w trybie DS, należy wykonać czynności 1 - 8.
9.Menu GW3DS.
Wejście do menu wymaga przytrzymania klawisza 'L' przy kliknięciu w 'Nintendo DS profile'.
Wejście do menu wymaga przytrzymania klawisza 'L' przy kliknięciu w 'Nintendo DS profile'.
10.Kopia zapasowa i formatowanie NAND.
W ustawieniach konsoli usuń wszystkie profile połączeń WiFi. Upewnij się, że konsola ma naładowaną baterię. Aby zabezpieczyć się przed utratą danych zgraj zawartość karty SD na dysk komputera.
Kopia zapasowa NAND.
W menu Gateway wybierz opcję 3 'Backup system NAND'. Zatwierdź A i cierpliwie czekaj na komunikat o zakończonym kopiowaniu.
Wyłącz konsolę i skopiuj z karty SD plik NAND.bin. Karto mieć kopię zapasową tego pliku.
W menu Gateway wybierz opcję 5 'Fromat emuNAND', zatwierdź A i czekaj ok 5 min. na komunikat o zakończonym formatowaniu.
Jak wspomniano wcześniej, manu Gateway posiada 2 tryby pracy.
Jeżeli formatowanie NAND zostało przeprowadzone prawidłowo wersja systemu konsoli będzie widoczna jako GW3D 4.xx Po uruchomieniu GATEWAY MODE na ekranie w ustawieniach konsoli sprawdź wersję oprogramowania. Jeżeli nie zaczyna się od GW3D oznacza, że coś poszło nie tak i powtórz formatowanie NAND.
Jeżeli ne GW3D to śmiało przejść do konfiguracji połączenia Wifi.
Dla odróżnienia systemu od emuNAND można na pulpicie utworzyć katalog 'EMUNAND' dzięki któremu nie pomylisz aktualnie załadowanego trybu.
! ! ! Każde wyjście z ustawień konsoli do menu głównego ładuje jej prawdziwą pamięć NAND nie emulowaną.
! ! ! Aktualizację emuNAND przeprowadź tylko jeżeli wersja zaczyna się od GW3D.
! ! ! EmuNAND aktualizuj TYLKO przez 'System Update' z ustawień konsoli.
13.Obsługa romów SDK 5.2.1.
Część romów zbudowanych na nowym SDK nie działała w starej wersji oprogramowania GW3DS1.2. Wersja 2.0b1 obsługuje nowe produkcje. Tylko część gier, które mają nietypowy sposób zapisu nie działają.
Pliki z grami znajdziesz w TYM poście.
14.Wgranie pliku z grą.
Uruchom program Win32diskimager.
Wybierz plik z grą (.3ds) i kartę pamięci. Następnie kliknij Write.
W zależności od wielkości pliku i szybkości karty pamięci, kopiowanie pliku może trwać od kilku do kilkunastu minut. Kawa? Cokolwiek byleby nie patrzeć na zielony, hipnotyczny pasek.
Po zakończeniu kopiowania program wyświetli stosowną informację.
Pamiętaj, że bezpieczne usuwanie sprzętu z komputera uchroni kartę pamięci przed uszkodzeniem.
Teraz możesz wyjąć czytnik i microSD.
15.Tak przygotowaną kartę włóż do GW3DS i do 3DS z włączonym trybem GW.
Po zapisaniu gry w jej menu, tworzy się plik w pamięci karty GW3DS. Aby plik ten został skopiowany na SD konsoli, należy wyjść z gry przyciskiem Home. Następnie X aby wyjść z gry i A żeby potwierdzić wyjście. W tym momencie nastąpi właściwe skopiowanie stanu gry, który zostanie wczytany przy ponownym uruchomieniu tytułu. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zmieniać karty microSD z romami bez obawy o utratę postępów w grach.
Kolejność testów i oznaczenia kolorów
Test 1. FPGA czerwony
Test 2. SPI zapis żółty
Test 3. SPI odczyt turkusowy
Test 4: SD
18.Rozwiązywanie problemów.Test 2. SPI zapis żółty
Test 3. SPI odczyt turkusowy
Test 4: SD
- Niebieski = brak ważnych danych na SD
- Biały = wykryto partycję Fat32
- Zielony = wykryto nagłówek w romie 3ds (jeżeli wystąpi problem, ściągnij GW_testrom na microSD i ponownie przeprowadź pełny test)
- Jeżeli na microSD zostanie wykryty plik GW_testrom, dioda będzie świecić w kolorach od niebieskiego do czerwonego w zależności od wykrytej prędkości odczytu. Po udanym teście odczytu 1 GB pliku, dioda powinna świecić na zielono.
a) Błąd 'The game card has been removed'
Wykonaj czynności z pkt.17.
b) Error 5, 8, w Win32diskimage
Zaloguj się jako Administrator, sformatuj kartę pamięci programem Panasonic SD Formatter.
Do pobrania
HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3
dropbox
dropbox
Panasonic SD formatter 2.0
dropbox
dropbox
Archiwalne
GW_Release_1.1a.zip
mirror dropbox
mirror dropbox
GW_Release_1.0.zip
mirror dropbox
mirror dropbox
Mam pytanie czy jest już jakiś flash card który działa powyżej v4.5 dokładnie chodzi o v5.1
OdpowiedzUsuńR4i :p
UsuńEwentualnie OGC, ale bywa drogi i do każdej gry trzeba kupić osobny.
UsuńUżywane nie są drogie ;)
Usuńwitam jest gdzies lista kompatybilnych gier 3ds z gateway'em
OdpowiedzUsuńDziała wszystko poza Pokemonami X/Y i innymi grami zapisującymi w NANDsave.
UsuńWitam włąsnie otrzymałem karte gateway i jedno pytanie czy dobrze rozumiem że do każdej gry potrzeba osobnej kart microSD
OdpowiedzUsuńPolecam zainteresować się softem o pół roku nowszym!!! Omega 2.3b.
Usuń